Μάθε τι νέο κυκλοφορεί:

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2009

ALL STAR SUPERMAN ΤΕΥΧΟΣ 6

Η βραβευμένη με δυο Eisner, ένα Harvey και ένα Eagle, σειρά των δημιουργών Grant Morrison και Frank Quitely.

Παρασκευή, 22 Μαΐου 2009

2 ΚΟΥΤΑΛΙΕΣ ΚΟΡΙΤΣΟΤΕΤΟΙΟ ΔΙΑ ΠΑΣΑΝ ΝΟΣΟΝ

Ένα τευχάκι που παρουσιάστηκε στην έκθεση Comicdom Con 2008. Δημιουργοί του κόμικ αυτού δύο νέες καλλιτέχνιδες, η Έλλη Μόκα και η Σοφία Σπυρλιάδου (της τελευταίας έχουμε ξαναδεί δουλειά στο Frogs & Dogs). Το τεύχος αυτό τυπώθηκε σε 200 αντίτυπα. Κάθε μία από τις δημιουργούς περιγράφει με τον δικό της τρόπο και με αρκετό χιούμορ τις αναμνήσεις της από την παιδική ηλικία και τις αστείες απορίες που τις διακατείχαν.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ: ΕΛΛΗ ΜΟΚΑ - ΣΟΦΙΑ ΣΠΥΡΛΙΑΔΟΥ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2008
ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΕΥΧΩΝ: 1
ΜΕΓΕΘΟΣ: 21 Χ 15
ΧΡΩΜΑ: ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟ
ΣΕΛΙΔΕΣ: 20 (ΜΕ ΕΞΩΦΥΛΛΟ + ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ)

Πέμπτη, 21 Μαΐου 2009

Populart Special: Happy Birthday To Me!

Αυτό το mini art book φτιάχτηκε για να μοιραστεί δωρεάν σε όποιον αγοράσει κάποιο τεύχος του Populart, στο 12ο Φεστιβάλ Κόμικς της Βαβέλ, το Σάββατο 16 Ιουνίου, ημέρα των γενεθλίων του Τάσου Παπαϊωάννου. Κάθε ένα από τα 100 αντίτυπα που κυκλοφόρούν είναι αριθμημένο και υπογεγραμμένο από τον δημιουργό. Το βιβλίο περιέχει στις σελίδες του 15 από τις πιο αγαπημένες εικονογραφήσεις του δημιουργού. Διαστάσεις βιβλίου: 14x10cm.

Τετάρτη, 20 Μαΐου 2009

ANIMATION Ιστορία και Αισθητική του Κινούμενου Σχεδίου

Με το γενικό όρο animation - που περιλαμβάνει και το κινούμενο σχέδιο - νοείται η αυτοτελής και αυτόνομη 8η Τέχνη που δεν έχει κοινά σημεία επαφής με τον κινηματογράφο, την 7η Τέχνη.
To animation δημιουργεί μια ατιόλυτα υποκειμενική πραγματικότητα, χωρίς την παραμικρή σχέση με μια πιστή αναπαραγωγή της πραγματικότητας, την οποία «μεταμορφώνει».
Οι δυνατότητες του στο ρυθμό και τον τρόπο αφήγησης, στο χειρισμό και την αξιοποίηση του χρόνου, οτη γραφική πεμπτουσία, είναι απεριόριοτες.
Ο σκηνοθέτης-καλλιτέχνης είναι ο αποκλειστικός και απόλυτος δημιουργός όσων ζωντανεύουν, κινούνται και πάλλονται από δική τους ζωή μπρος οτο θεατή. Έχει την πατρότητα των δημιουργημάτων του σ' έναν κόσμο που ο ίδιος έπλασε, ξεκινώντας με τη σχεδίαση στο χαρτί ή τις κούκλες και τα αντικείμενα.
Οι οποιεσδήποτε τεχνολογικές εξελίξεις και τα νέα μέσα -έκφρασης απλά είναι χρήσιμα εργαλεία που έχει στη διάθεση του, για να τα αξιοποιήσει, μετουσιώνοντας τα δημιουργικά στο έργο του.
Σε μια εποχή καταιγισμού τόσων εύπεπτων και ανόητων προϊόντων του θεάματος που αποβλακώνουν, δυστυχώς ένα αρκετά μεγάλο μέρος αυτού του θησαυρού, λόγω μη διαθεσιμότητας ή πρόσβασης, παραμένει άγνωστο στο πλατύτερο κοινό.
Πέρα από την προσπάθεια μιας όσο γίνεται πιο πλήρους καταγραφής και μαρτυρίας, βασικός στόχος του πονήματος είναι να ευαισθητοποιηθούν και ενεργοποιηθούν οι παντός είδους φορείς, για να θεσμοθετηθεί επιτέλους με απτό τρόπο η παρουσία τόσων αξιόλογων ταινιών animation [και ελληνικών] στα κινηματογραφικά δρώμενα της χώρας.
Ακόμη, να συντελέσει κατά το δυνατό σε μια γενικότερη αλλαγή της νοοτροπίας που βλέπει οτο animation τη διασκεδαστική τέχνη που απευθύνεται αποκλειστικά στα παιδιά, μόνο κατά τα ντισνεϊκά πρότυπα, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν και τόσα άλλα διαφορετικής προέλευσης ανώτερου ποιοτικού επιπέδου δείγματα και μάλιστα σύγχρονου και σοβαρού προβληματισμού.
To animation μετουσιώνει τη χαμηλή ποιότητα του σημερινού κόσμου σε αμιγή χώρο ποιητικής, με τη «μαγεία» και ευεξία που προσφέρει.

Τρίτη, 19 Μαΐου 2009

Bleach: Ο Φράουλας και η Θερίστρια Ψυχών Βιβλίο 1

Ο Ίτσιγκο Κουροσάκι είναι ένας ευέξαπτος δεκαπεντάχρονος που έχει το χάρισμα να βλέπει πνεύματα τα οποία δεν μπορούν να αναπαυθούν εν ειρήνη. Η έκτη του αίσθηση τον οδηγεί σε μια Θερίστρια Ψυχών, τη Ρούκια, η οποία καταστρέφει Κενούς -μοχθηρά πνεύματα που καταβροχθίζουν ψυχές- και τα στέλνει στην Κοινωνία των Ψυχών. Όταν όμως η Ρούκια προσπαθεί να μεταδώσει ένα μέρος των δυνάμεών της στον Ίτσιγκο, γίνεται μάρτυρας ενός ασυνήθιστου γεγονότος, καθώς ο Ίτσιγκο απομυζά και την τελευταία ρανίδα της ενέργειάς της...

Ο Ίτσιγκο γίνεται ο ίδιος ένας σινιγκάμι, ένας θεός του θανάτου, και ανακαλύπτει από πρώτο χέρι ότι ο κόσμος μας είναι γεμάτος επικίνδυνα πνεύματα. Με τη βοήθεια της Ρούκια, η οποία έχει αρχίσει να αναρρώνει, προσπαθεί να προστατέψει τους αθώους από τους Κενούς και να βοηθήσει τα πνεύματα να βρουν την αιώνια γαλήνη που αναζητούν...

Συγγραφέας: Tite Kubo
Μετάφραση: Kasahara Akemi, Μαριεύη Βογιατζάκη
Tankoubon
Σχήμα: 12,5 x 19
Σελίδες: 192
Ημερομηνία Εκδοσης: 12/5/2009

Δευτέρα, 18 Μαΐου 2009

Blade of the Immortal: Φλόγα, Βιβλίο 8

Όσο ο Μάντζι είναι απασχολημένος με τρεις αδίστακτους ξιφομάχους του Ιττό-ρυού, η προστατευόμενή του, η Ριν, προσπαθεί να περάσει από τα αυτοκρατορικά σημεία ελέγχου προκειμένου να ακολουθήσει τα ίχνη του δολοφόνου των γονιών της, του Ανότσου Καγκεχίσα.

Όμως οι φρουροί των σημείων αυτών δεν είναι εύκολο να ξεγελαστούν, ειδικά μάλιστα από τη στιγμή που η Ριν καταζητείται -έστω και άδικα- για το φόνο δύο ανθρώπων. Μια απλή μεταμφίεση και μόνο δεν είναι αρκετή... και το παραμικρό στραβοπάτημα κατά τη διάρκεια της ανάκρισής της θα σημάνει την άμεση εκτέλεση της Ριν...

Συγγραφέας: Hiroaki Samura
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Γεράνιος
Tankoubon
Σχήμα: 12,5 x 19
Σελίδες: 232
Ημερομηνία Εκδοσης: 8/5/2009

Σάββατο, 16 Μαΐου 2009

Rurouni Kenshin: 11ο Έτος Μέιτζι, Βιβλίο 7

Ο Κένσιν γνωρίζει από παλιά τους Σινσενγκούμι, τους ένθερμους υποστηρικτές του σογκουνάτου, και έχει δώσει πολλές μάχες μαζί τους κατά την περίοδο του Μπακουμάτσου. Ένας από αυτούς, ο Σάιτο Χατζίμε, λοχαγός της τρίτης μονάδας, στοιχειώνει τις σκέψεις του Κένσιν. Με το όνομα Φούτζιτα Γκορό, ο Σάιτο φτάνει στο κατώφλι του Κάμιγια Ντότζο και προκαλεί τον Κένσιν σε μια μονομαχία που απειλεί να ξυπνήσει τον παλιό εαυτό του Χιτόκιρι Μπαττόσαϊ. Όμως η αναμέτρηση με τον Σάιτο δεν είναι παρά η κορυφή του παγόβουνου - και η αρχή μιας συνομωσίας που θα επηρεάσει το μέλλον ολόκληρης της Ιαπωνίας...

Έχοντας γνωρίσει μεγάλη επιτυχία και ως anime, το Rurouni Kenshin είναι πολύ δημοφιλές στους αναγνώστες του χάρη στα ακριβή ιστορικά στοιχεία, τις εκπληκτικές μάχες και το ρομαντικό χαρακτήρα του. Η «Ρομαντική Ιστορία του Ξιφομάχου της εποχής Μέιτζι» συνεχίζεται στον έβδομο αυτό τόμο από την Anubis Manga.

Συγγραφέας: Nobuhiro Watsuki
Μετάφραση: Ερμής Κατσαμπάνης
Tankoubon
Σχήμα: 12,5 x 19
Σελίδες: 192
Ημερομηνία Εκδοσης: 8/5/2009Α

Wolverine: Origin

Τα πρώτα βήματα του σκληροτράχηλου μεταλλαγμένου έρχονται στο φως!

Είναι ο καλύτερος σ' αυτό που κάνει, όμως ποιοι είναι οι λόγοι που τον οδήγησαν να επιλέξει το δρόμο του υπερήρωα; Οι δημιουργοί της Marvel Comics μας καλούν σε ένα ταξίδι στο παρελθόν για να μας αφηγηθούν την τραγική ιστορία που σημάδεψε ανεξίτηλα τη ζωή του σκληροτράχηλου μεταλλαγμένου.

Πολλές δεκαετίες πριν τη θητεία του στο Όπλο Χ και την ένδοξη πορεία του στους X-Men, ο Γούλβεριν είχε την τύχη να ζήσει ανέμελα παιδικά χρόνια, καθώς τίποτα δεν προμήνυε την οδύνη και τον πόνο που επιφύλασσε το μέλλον. Μέσα σε μια νύχτα τα παιδικά του όνειρα έγιναν στάχτη, δίνοντας τη θέση τους σε μια τρομακτική εσωτερική σύγκρουση που θα στοίχειωνε την υπόλοιπη ζωή του.

Σύντομα, ο μεταλλαγμένος νεαρός βρίσκει καταφύγιο στον παγωμένο καναδικό Βορρά, όπου οι κακουχίες και το μίσος θα τον μεταμορφώσουν σε μια ζωντανή πολεμική μηχανή. Καθώς οι ελπίδες για μια ευτυχισμένη ζωή εξανεμίζονται, ο Γούλβεριν θα τεθεί αντιμέτωπος με το βασανιστή του, χωρίς κι ο ίδιος να γνωρίζει αν προτιμά να επιβιώσει ως άνθρωπος ή ως αγρίμι του δάσους...

Aνακαλύψτε τα πρώτα βήματα ενός από τους κορυφαίους ήρωες των κόμιξ, η προέλευση του οποίου αποτέλεσε ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια του σύμπαντος της Marvel. Οι Paul Jenkins, Andy Kubert και Richard Isanove μας παρουσιάζουν μια τραγική ιστορία που ξεκίνησε πολλές δεκαετίες πριν στον Καναδά και άλλαξε για πάντα την εξέλιξη των super hero comics...

Συγγραφέας: Jenkins Paul
Μετάφραση: Σάββας Αργυρού
Σχήμα: 17 x 26
Σελίδες: 160
Ημερομηνία Εκδοσης: 4/5/2009

Παρασκευή, 15 Μαΐου 2009

ΧΑΡΤΙΝΟΙ ΗΡΩΕΣ ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΑ ΟΝΕΙΡΑ

Του Γιώργου Κοσκινά

Έρευνα για την ιστορία των κόμικ στην Ελλάδα την περίοδο από το 1939 μέχρι το 1980.

Πέμπτη, 14 Μαΐου 2009

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΚΟΜΙΚΣ

Του Λευτέρη Ταρλαντέζου
Εκδόσεις Αιγόκερως
Ιστορία των κόμικς, υπόθεση της Νεότερης Ιστορίας του Πολιτισμού, σχεδόν σύγχρονη μας, του «Πολιτισμού της εικόνας», σταυραδέρφι του Κινηματογράφου, ίδιας πάνω κάτω ηλικίας, 7η Τέχνη εκείνος, 9η το κόμικς. Και ψάχνοντας την καταγωγή φτάνεις πίσω, εκεί που η Ιστορία μπλέκεται με τη Μυθολογία, περνάς από το Δίσκο της Φαιστού, χάνεσαι στα σπήλαια της Αλταμίρα, χάνεις τα ίχνη των πρώτων σχεδιασμάτων μαζί με τα ίχνη της πρωτόγονης ανθρώπινης έκφρασης.
Μια ιδέα φωτοσκιάς πλανάται στο σπήλαιο του Πλάτωνα κι εκεί αναζητάμε τις αρχές του κινηματογράφου μια ιδέα σκίτσων πλανάται σε κάποιο βράχο κι εκεί αναζητήσαμε την αρχή των κόμικς μια ιδέα, η ιδέα μας είναι, πως κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα. Σημασία έχει το πού φτάσαμε σήμερα: εκεί που τα κόμικς κατέκλυσαν τον κόσμο των εικόνων, τον κόσμο της φαντασίας μας. Μια φαντασμαγορία, ιστορικά τεκμηριωμένη, φιλοδοξήσαμε να είναι αυτό το βιβλίο.
Ο Λευτέρης Ταρλαντέζος, έχοντας στην κατοχή έναν αριθμό φυλλαδίων κόμικς, κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες, με αναρίθμητα ταξίδια στο διαδίκτυο, με την πείρα του από άρθρα και ρεπορτάζ σε περιοδικά και εφημερίδες, ξεκίνησε αυτό το ταξίδι της ταξινόμησης και της ιστορικής αποτίμησης μιας Τέχνης και σας το παραδίδουμε, συμβολή μας στην εντόπια φτωχή, αν και όχι ασήμαντη, βιβλιογραφία του είδους.
Σε μια Παγκόσμια Ιστορία της Τέχνης, της όποιας Τέχνης, σπάνια περιλαμβάνεται η σύγχρονη Ελλάδα. Είτε επειδή η συμβολή της είναι τόσο μικρή που χάνεται είτε από λόγους εντοπιότητας τη θεωρούμε τόσο μεγάλη που της ανήκει ένας ολόκληρος τόμος. Και της ανήκει, αφού είναι η δική μας Ιστορία. Αυτός ο τόμος θα είναι ο δεύτερος που θα ακολουθήσει σύντομα.
0 εκδότης και ο συγγραφέας θέλουν να ευχαριστήσουν εδώ τον Θοδωρή Ταρλαντέζο που έκανε τη σελιδοποίηση του βιβλίου και όχι μόνο, κομίστας και γνώστης καλός του θέματος μας. Τέλος σημειώνουμε πως οι εκδόσεις Αιγόκερως, ειδικευμένες στο κινηματογραφικό βιβλίο, εγκαινιάζουν μ' αυτό το βιβλίο μια σειρά μελετών πάνω στο κόμικς.

Τετάρτη, 13 Μαΐου 2009

ΕΝΑΤΗ ΤΕΧΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Τα Κόμικς! Κάποτε τα αποκαλούσαμε "μικυμάου" και τα κρύβαμε σε κάθε πιθανό σημείο για να τα προστατεύσουμε από τις απειλητικές διαθέσεις της μαμάς που ήθελε να "βάλει μια τάξη" στο βομβαρδισμένο παιδικό μας δωμάτιο. Κάποτε τα "Κλασικά Εικονογραφημένα" κυκλοφορούσαν με "οδηγίες ανάγνωσης" για το πώς διαβάζονται τα κόμικς, πως γίνεται η διαδοχή των εικόνων, τι σημαίνουν τα μπαλονάκια κλπ. Κάποτε κάποιοι τα αποκαλούσαν συλλήβδην παραλογοτεχνία και υποκουλτούρα και ίσως εν μέρει να είχαν δίκιο.
Σήμερα, τουλάχιστον στη συνείδηση ενός μεγάλου μέρους του αναγνωστικού κοινού, έχουν αποκτήσει με κόπο, πόνο, ιδρώτα και τόνους μελανιού και χαρτιού, μια ισότιμη θέση στο πάνθεον των τεχνών. Τα αποκαλούμε "Ένατη Τέχνη" και για πολλά από αυτά ο όρος είναι απόλυτα δικαιολογημένος - αν και για άλλα ακούγεται υπερβολικός. Όπως και στις υπόλοιπες τέχνες, ανάμεσά τους βρίσκονται αμέτρητα σκουπίδια αλλά ευτυχώς και αμέτρητα διαμάντια που περιμένουν τον αναγνώστη να τα ανακαλύψει, να τα ανασύρει από το σωρό και να τα απολαύσει.
Ο παρών τόμος αποτελείται από 32 κείμενα του Γιάννη Κουκουλά, τα οποία έχουν δημοσιευθεί σε έντυπα (Βαβέλ, Γαλέρα, 9 της Ελευθεροτυπίας, Εποχή, Ελεύθερος Τύπος, Μετρό) με θέμα τη μαγική τέχνη της εικονογραφημένης αφήγησης των κόμικς.

Τρίτη, 12 Μαΐου 2009

ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΩΝ

Στις αρχές του 20ου αιώνα η ευρωπαϊκή παραλογοτεχνία ή λογοτεχνία είναι αυτόχθων. Μιλάει για εντόπιους ήρωες. Η Αμερική η οποία έχει γίνει πλέον ένα συνονθύλευμα φυλών, παραδόσεων και μυθολογιών, αναγκάζεται να προσφύγει στο εξωτικό, τμήμα του οποίου είναι η επιστημονική φαντασία. Θα δείτε έτσι ότι ο Ταρζάν, ένας από τους ήρωές της, είναι ένας Άγγλος λόρδος στην Αφρική. Ο Κόναν ο βάρβαρος είναι ένας Άγγλος ο οποίος σε μια προϊστορική και προμυθολογική εποχή. Ο Σούπερμαν είναι ένας εξωγήινος ο οποίος προσγειώνεται. Ο κανόνας δηλαδή της εντοπιότητας, ο οποίος ίσχυε καθ' όλη τη διάρκεια της ευρωπαϊκής παράδοσης, έχει ανατραπεί. Το στοιχείο αυτό κάνει τους νέους ήρωες έτοιμους προς κατανάλωση σε όλες τις χώρες. Ο Γιώργος Θαλάσσης δεν μπορεί να έχει στο Πεκίνο την επίδραση που έχει στην Ελλάδα .Ο Σούπερμαν μπορεί.

Δευτέρα, 11 Μαΐου 2009

RENE GOSCINNY ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΧΙΟΥΜΟΡΙΣΤΑΣ

Ο Rene Goscinny είναι ένας από τους πιο πολυδιαβασμένους Γάλλους συγγραφείς στον κόσμο. Μόνον από τις περιπέτειες του Αστερίξ, που έχουν μεταφραστεί σε 77 γλώσσες και διαλέκτους, έχουν πωλη¬θεί γύρω στα 300 εκατομμύρια άλμπουμ.
Ο Rene Goscinny ήταν ένας άνθρωπος που προκαλούσε πάντα γέλιο. Με τα κείμενα του, με τα λόγια του. Ωστόσο, δεν ήταν ένας γελωτοποιός με τη συνηθισμένη έννοια του όρου. Πάντα κομψός, με μια ακατανίκητη δημιουργικότητα, ήταν ευγενής και, ταυτόχρονα, πολύ εσωστρεφής.
Ο Rene Goscinny έκανε πολλές τρέλες κι ύστερα, γύρω στα 40, έγινε ένας ολοκληρωμένος δημιουργός και, τελικά, ένας άνθρωπος που γνώριζε την ευτυχία (η γυναίκα του, η κόρη του). Ύστερα, υπερβολικά γρήγορα, όπω τα μπαλόνια που του άρεσε να σημαδεύει στα πανηγύρια, έσκασε η καρδιά του. Πέθανε στα 51 του, στις 5 Νοεμβρίου 1977.
Εξασκώντας μια τέχνη σπάνια , χωρίς κακία, χωρίς χυδαιότητα, γεμάτη ελαφρότητα και ακρίβεια, ο Rene Goscinny υπήρξε ένας παραγωγικότατος σεναριογράφος κόμικς (Αστερίξ με τον Albert Uderzo, Ιζνογκοϋντ με τον Jean Tabary, Λούκυ Λουκ με τον Morris και δεκάδες ακόμη αφηγήματα που παρου¬σιάζονται εδώ), τηλεόρασης και κινηματογράφου, αλλά κι ένας συγγραφέας με μαγική πέννα (Ο Μικρός Νικόλας, με τον Sempe).
Το 1959 υπήρξε επίσης συνιδρυτής (μαζί με τους J.M. Charlier και Α. Uderzo) του περιοδικού Pilole, από το οποίο γεννήθηκε το κόμικς που διαβάζουμε σήμερα. Από την Bretecher στον Bilal, περνώντας από τους Gotlib, Cabu, Tardi, Mezieres, Druillet, Fred, Lob, Giraud, Christin, Petillon, Reiser...
Είναι η τροχιά ενός τζέντλεμαν σεμνού, αστείου, εύθραυστου και μυστηριώδη που μας αφηγούνται η Anne Goscinny, ο Guy Vidal και ο Patrick Gaumer.
ΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
Anne Goscinny, η μοναχοκόρη του Rene Goscinny, Guy Vidal, συνεργάτης από το 1963, φίλος και διάδοχος του Rene Goscinny στην αρχισυνταξία του Pilole, Patrick Gaumer, ειδικός στην 9η τέχνη, συνδημιουργός του Dictionnaire Larousse de la BD.
TON ΠΡΟΛΟΓΟ ΕΓΡΑΨΕ
Ο Pierre Tchernia: Χωρίς αμφιβολία, ο κοντινότερος συνεργός του στο χαμόγελο...

Κυριακή, 10 Μαΐου 2009

la BD Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΜΑΤΙΑ ΣΤΑ ΚΟΜΙΚΣ

Αφήνοντας κατά μέρος τα προϊστορικά σπήλαια, τις μεσαιωνικές ταπισερί και τα βυζαντινά χρονικά, τα κόμικς είναι επινόηση της σύγχρονης εποχής και, ταυτόχρονα, ένα από τα χαρακτηριστικά της κουλτούρας της με την ευρύτερη γεωγραφική διάδοση: από τα αμερικανικά comic strips και comic books ως τα ιαπωνικά manga και anime, περνώντας από τα ιταλικά fumetti και τα ισπανικά historietas, οι «αφηγήσεις δι' εικόνων» δημιουργούνται - και διαβάζονται - σ' όλες τις χώρες.
Μια από τις μεγαλύτερες σχολές κόμικς, είναι η γαλλόφωνη: οι γαλλικές ή βελγικές Bandes Dessinees (για τους φίλους: B.D.) πήραν από το χέρι γενιές και γενιές αναγνωστών όλων των ηλικιών, οδηγώντας τους στο γέλιο και στην περιπέτεια, στο μυστήριο και στη φαντασία.Φυσιολογικά, γαλλόφωνοι είναι και πολλοί από τους μελετητές της 9ης τέχνης. Ένας από τους σημαντικότερους, ο Patrick Gaumer, συγγραφέας ενός επίτομου Λεξικού του Παγκόσμιου Κόμικς (700 σελίδων...) συνόψισε τα στοιχεία του στο ανά χείρας βιβλίο, αποκαλύπτοντας στον αναγνώστη το μεγάλο πλούτο των κόμικς, όπως γίνεται αντιληπτός στη χώρα του Ρακίνα και του Αστερίξ. Γιατί κόμικς δεν είναι μόνο ο Μίκυ Μάους και ο Μπάτμαν...

Του Patrick Gaumer
Εκδόσεις : ΜΑΜΟΥΘΚΟΜΙΞ

Παρασκευή, 8 Μαΐου 2009

Κυριακή, 3 Μαΐου 2009

Οι Σφαίρες του Χρόνου

Σφαίρες του Χρόνου.
Μια καταδίωξη στο κρατήρα του Βεζούβιου και μια απαγωγή στις παγωμένες κορυφές της Άπω Ανατολής φέρνουν στο φως ένα μυστήριο, του οποίου η λύση κρύβεται βαθιά στο παρελθόν... Ο Μίκυ και ο Ντόναλντ βρίσκουν από μία σφαίρα με μαγικές ιδιότητες, αλλά κανείς τους δε φαντάζεται ότι μπορούν να γίνουν το εφαλτήριο για να κατακτήσει κάποιος το κόσμο. Οι δύο μαγικές σφαίρες περνούν απ'όλη τη Λιμνούπολη και το Μίκυ Σίτυ, από χέρια αδίστακτων παρανόμων και ευφυέστατων εφευρετών, κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του πανκάκιστου μάγου Μανδραγόρα, που διψάει για εξουσία εδώ και χιλιετίες...

Σάββατο, 2 Μαΐου 2009

Η ΧΩΜΑΤΕΡΗ - ΛΕΑΝΔΡΟΣ

Η χωματερή. Σειρά «Συλλογή του 9»
«9-ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ», Κεντρική διάθεση: «ΒΙΒΛΙΟΠΕΛΑΓΟΣ», ΣΕΛ. 104,

Η χωματερή του Λέανδρου είναι μια μεταφορά: η μικροκοινωνία που περιγράφει (κατσαρίδες και ποντίκια, σκουλήκια και μυρμήγκια, παρανοϊκοί γλάροι και βουλιμικοί καρχαρίες σε μια συνύπαρξη κάθε άλλο παρά αρμονική) αντανακλά τις ανθρωποκοινωνίες σε όλη τους την ασχήμια. Εκεί, ανάμεσα σε απόβλητα, σκουπίδια, καύκαλα και βρομιές, σε έναν κυριολεκτικά «κρανίου τόπο» οι χαρακτήρες αποκαλύπτονται μέσα στη βαρβαρότητά τους, οι συγκρούσεις πολλαπλασιάζονται, οι σχέσεις είναι δύσκολες, αν όχι ανέφικτες, και η ομορφιά διά παντός εξόριστη. Κι όμως, υπάρχει ακόμη χώρος για στοχασμό, υπάρχει χώρος για κάποια αυτονομία, για διεκδίκηση της διαφοράς· υπάρχει χώρος ακόμη και για ποίηση. Χιούμορ και καυστική κοινωνική κριτική συνδυάζονται σε ένα από τα πιο έξυπνα σύγχρονα κόμικς. «Εκδοτικό γεγονός της χρονιάς για την ελληνική ένατη τέχνη» χαρακτηρίστηκε το άλμπουμ (το οποίο συγκεντρώνει τις καλύτερες στιγμές της σειράς που δημοσιευόταν σε συνέχειες κάθε Τετάρτη στο «9» της Ελευθεροτυπίας) - μια αποτίμηση που δεν είναι διόλου αυθαίρετη ή υπερβολική.

Είχε κυκλοφορήσει πρώτα μέσα στο 9 στα τεύχη 39, 41, 43-64 και 66 από τον Μάρτιο ως τον Νοέμβριο του 2001.