Μάθε τι νέο κυκλοφορεί:

Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2008

HELLBOY 1 Ο ΣΠΟΡΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ

''Το Χέλμποϊ είναι ένα θαυμάσιο παράδειγμα του πώς ανεβάζεις τα κόμικς του μέλλοντος σε ένα υψηλότερο λογοτεχνικό επίπεδο ενώ παράλληλα αυξάνεις την αγωνία. Η πλοκή του συνδυάζει παραδοσιακές ιδέες με ένα μοντέρνο πλαίσιο αναφοράς, και το σύνολο απογειώνεται με μια βιρτουόζικη χρήση εκπληκτικών καλλιτεχνικών εφέ... Καμμία σχέση δεν έχει με την ''ποπ αρτ'' του κόσμου του Αντυ Γουόρχολ ή την ανόητη φαντασιοπληξία της κουλτούρας των ναρκωτικών.

Η δημιουργική προσέγγιση που βλέπουμε στο ''Χέλμποϊ'' είναι μια νέα και αναπτυσσόμενη μορφή τέχνης που απευθύνεται στο σήμερα και είναι εναρμονισμένη με αυτό.'' (από την εισαγωγή του Ρόμπερτ Μπλοχ).


Ο Mike Mignola γεννήθηκε το 1962. Μέχρι την ηλικία των 19 ετών, όπου ξεκίνησε να εκδίδει το fanzine “The Comic Reader”, έβλεπε και διάβαζε ταινίες με τέρατα, ιστορίες τρόμου, και ολίγον (ως πολύ...) από Jack Kirby.
Κατόπιν και με την ροή του χρόνου έρχεται η αναγνώριση και ξεκινά η συνεργασία με Marvel και DC Comics. Παράλληλα αρχίζει να «μπλέκεται» με την ανεξάρτητη σκηνή που αναπτύσσεται και συνεργάζεται και με την Dark Horse Comics.
Από το 1982 λοιπόν σχεδιάζει για την Marvel εξώφυλλα (και μη) για ALPHA FLIGHT, DAREDEVIL, POWER MAN & IRON FIST, MASTER OF KUNG FU, KA-ZAR THE SAVAGE, THE INCREDIBLE HULK, THE NEW DEFENDERS. Με την Marvel επίσης δημιούργησε 4 τεύχη με ήρωα τον ανθρωπόμορφο τυχοδιώκτη και «αστροπερπατητή» Rocket Raccoon.
Με τον οίκο της DC προκύπτουν συνεργασίες με διάφορους σεναριογράφους όπως ο Jim Starlin (COSMIC ODYSSEY), Brian Augustyn (GOTHAM BY GASLIGHT), Neil Gaiman (SWAMP THING).
Με την σφραγίδα της Dark Horse Comics συνεργάζεται σε διάφορα επίπεδα, τόσο σε σχεδιαστικό επίπεδο, όσο και σε κινηματογραφικό επίπεδο αφού σχεδιάζει κομμάτια από το storyboard του BRAM STOKER'S DRACULA (Francis Ford Coppola). Επίσης αυτή η συνεργασία προχωράει και στην μεταφορά της ταινίας και σε comicbook. Επίσης το 2001 συνεργάζεται με την Walt Disney Pictures, όπου δημιουργεί storyboards και χαρακτήρες για την ταινία ATLANTIS: THE LOST EMPIRE.
Το 1994 και υπό την σκέπη της Dark Horse Comics εκδίδεται το άλμπουμ που παρουσιάζουμε με πρωτότυπο τίτλο: «HELLBOY: SEEDS OF DESTRUCTION». Το σενάριο και μην έχοντας εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του, ξεκινώντας παράλληλα να «αυτοδιδάσκεται» πάνω στην πλοκή των comicbooks, το αναθέτει στον John Byrne, κάτι που συνεχίζεται περίπου για μια δεκαετία. Με σαφείς αναφορές στον Jack Kirby και τον HP Lovecraft ο Hellboy μετασχηματίζεται σε βασικό ήρωα μιας σειράς, κάτι παραπάνω από μία υποδυέστερης σημασίας χαρακτήρα. Το πέτρινο χέρι του, όπως μας εξηγεί και ο ίδιος εν έτει 1996, προέρχεται από το γεγονός ότι είναι στην ουσία ο Anung Un Rama, Γιος του Τέρατος και ο Φορέας της Αποκάλυψης. Στην ουσία όλο το εγχείρημα αρχίζει να μετασχηματίζεται από μία σειρά ιστοριών τρόμου και περιπέτειας, σε ιστορία σπουδής πάνω σε διάφορες ανατολικο-ευρωπαϊκές ιστορίες μύθων και δοξασιών.
Από το 2002 ξεκινά η συνεργασία του με τον Guillermo del Toro, για την μεταφορά των περιπετειών του Hellboy στην μεγάλη οθόνη όπου συνεχίζεται μέχρι και το 2003.
Κατά την ίδια περίοδο έχουμε την απομάκρυνση του από το Γραφείο Έρευνας του Μεταφυσικού και Άμυνας (The Bureau for Paranormal Research and Defense), και εμφάνιση διάφορων συμπληρωματικών χαρακτήρων, όπως ο Abe Sapien, ο Johann Kraus, και ο Roger the Homunculus.
Διαβάζοντας το άλμπουμ διακρίνουμε στο πρόσωπο του Hellboy, αντιπροσωπεύει την σύνδεση του κακού με το καλό, εμπεριέχει την αέναη σύγκρουση του εσωτερικού του ανθρώπου. Από την μία πλευρά έχουμε το καλό και από την άλλη έχουμε την σκοτεινή και άγρια πλευρά μας.
Καθημερινά και με διαφορετική ένταση, ζούμε προσπαθώντας να ισορροπήσουμε αυτή την εσώτερη σύγκρουση. Γιατί μην ξεχνάμε, ο καθένας μας μπορεί να σώσει την ανθρωπότητα αλλά και να φέρει την και την καταστροφή. Φυσικά όχι στην κλίμακα του Hellboy, αλλά όσο φτάνει το χέρι μας.
Κλείνοντας αυτή την μικρή παρουσίαση θα πρέπει να αναφέρουμε την αξιόλογη προσπάθεια της Jemma Press να μεταφράσει αξιόλογους τίτλους στα ελληνικά, αλλά και να κάνουμε και μία καλοπροαίρετη παρατήρηση για την ποιότητα της εκτύπωσης αφού διακρίναμε μία μικρή αδυναμία στην μεταφορά του έγχρωμου σε ασπρόμαυρο. Είθε λοιπόν το επόμενο να είναι έγχρωμο, και αν όχι έγχρωμο να υπάρχει καλύτερη ποιότητα εκτύπωσης.

Συγγραφέας: ΜΠΥΡΝΕ ΤΖΟΝ
Εκδοτικός Οίκος: JEMMA PRESS
Σειρά:HELLBOY
Μετάφραση:ΤΣΑΚΑ ΗΡΩ
Σελίδες:128
Ημερομηνία Έκδοσης: 2005
Διαστάσεις:15x20

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου